V roce 2012 jsme se stali online agenturou společnosti UPC Česká republika. Spolupráce s předním hráčem v oboru širokopásmového internetu a digitální televize byla výzvou. Především proto, že UPC jako poskytovatel multimediálních služeb velmi intenzívně vyvíjí své technologie. Za dobu naší spolupráce tak vznikla spousta nových služeb a naším úkolem byla jejich prezentace na webu i v kampaních. Samozřejmě co nejsrozumitelněji i pro klienty, kteří nejsou technickými typy a chtějí přitom využívat to nejlepší, co současný internet a televize nabízí. V roce 2015 jsme proto redesignovali web a v roce 2016/2017 vytvořili nový klientský portál Moje UPC.
Redesign webových stránek upc.cz byl jedním ze stěžejních projektů. Stejně jako ostatní národní poskytovatelé UPC v Evropě, jsme i my stavěli na pevných základech vizuálního stylu značky. Samotný vývoj se odehrával v prostředí sdílené korporátní platformy Adobe CQ5, kde jsme realizovali celou prodejní i servisní část webových stránek.
Souběžně s vývojem webu a jeho funkčních prvků jsme vytvářeli online kampaně jdoucí ruku v ruce s aktuálními marketingovými kampaněmi UPC.
Uživatelé multimediálních služeb mají své individuální požadavky. Ambicí UPC bylo poskytování služeb na míru skrze interaktivní aplikaci na webových stránkách upc.cz. Stejně jako u webu jsme pracovali s nelehkým úkolem spojit vizuální styl společnosti, uživatelské prostředí a robustní funkční matici, která klientovi spočítá cenu jím zvolených služeb.
V rámci propagace jsme představili i interaktivní UPC TV, s níž můžete sledovat TV kdykoliv a kdekoliv, díky moderním technologiím až 7 dní zpětně. Zláká vás i prémiový obsah (například bohatá videotéka), díky kterému nebudete otrokem lineárního TV programu. Výhodou UPC TV je i sledování z mobilních zařízeních, telefonu či tabletu. Chcete vědět ještě víc o interaktivní televizní zábavě? Podívejte se na speciální online prezentaci.
Pro zákazníka je samozřejmostí mít přehled o vyúčtování, platbách, službách a věrnostním období. Další cíl je šikovný zákaznický portál. Tedy radikální změna původního portálu Moje UPC, který nevyhovoval firmě ani zákazníkům. Vytvořili jsme moderní, plně responzívní self-care portál. Portál poskytující také doplňkové služby, nastavení nových služeb a efektivní komunikaci se zákaznickou podporou. Díky tomu se podařilo zmírnit zátěž operátorů na zákaznické lince.
Na úplném počátku byla potřebná analýza. S klientem jsme připravili důkladnou zadávací dokumentaci. Během několika workshopů šlo vše na papír a do oblíbených mindmap - myšlenky, přání, nápady, možnosti i nesmysly. Podařilo se nám přesně vydefinovat, jak mají vypadat funkce portálu z pohledu uživatele, zákaznické podpory i online marketingu.
Pro dosažení efektivního uživatelského designu jsme se rozhodli jít cestou “Mobile first”. Chtěli jsme vybrat to nejdůležitější, co se vejde do malého prostoru mobilních displejů a tu méně důležitou omáčku přenechat většímu prostoru monitorů. Ukázalo se to jako ideální cesta pro třídění informací směřujících k uživateli.
Od návrhů tužkou na papír, přes hrubé návrhy ve formě drátových modelů za pomocí nástroje AXURE, se nám podařilo nasimulovat chování a stavy celého klientského portálu.
Pak už mohl vniknout přesný, jednotný grafický design celého portálu pro stolní počítače i mobilní zařízení. Tak jsme vytvořili kompletní podklady pro práci našich HTML vývojářů a ti během několika iterací rozběhli kompletní frontend, jenž byl následně plně integrován na CRM systém a interní databáze UPC Česká republika.